Klubbmesterskap sprang 08.12.2019

Postet av Ålgård rideklubb den 8. Des 2019

Klubbstevnet denne helgen begynte med en skoleklasse for de yngste/nyeste i rideskolen. Denne klassen gikk i bommer, der rytterne rir en bane med hinder hvor bommene ligger på bakken. Dette er en veldig greit måte å begynne på for å komme videre til sprangklassene. Mange flotte runder med flere potensielle fremtidige stjerner.

Neste ut var skolerytterne som har tatt steget videre til sprang. Her kåres klubbmesteren for skoleryttere. Juli Kristin Skjervik var første ekvipasje ut. Selv med mange gode forsøk på å få til en bedre runde, var det ingen som klarte det helt, og hun gikk dermed helt til topps.

Deretter var det de private ponni ekvipasjene sin tur. Her ble det en duell mellom våre to aktive ponni ekvipasjer, hvor Gina Lima Høgstø trakk det lengste strået.

Til slutt var det klart for klubbmesterskap for ryttere med privateide hester. I denne klassen ga enkelte alt for å prøve å få med seg pokalen hjem, noe som denne gang ikke betalte seg. Men likevel veldig underholdende for publikum. Tradisjonen tro fikk mesterne seg et aldri så lite trillebår bad.

GRATULERER til klubbmestere!!! Og ellers flott innsats både av ryttere, hester og arrangør. Utpå nyåret satser vi også på å få til klubbmesterskap i dressur.