Arctic Equestrian Games (AEG) 14.02 - 25.02.2018

Postet av Ålgård rideklubb den 17. Feb 2018

Årets AEG går i disse dager av stabelen i Oslofjord Convention center i Stokke, utenfor Tønsberg. Her er det klasser i sprang, dressur, showklasser, unghest klasser, og høydehopping. Der er klasser for hest og ponni. Her deltar også ryttere fra andre nasjoner som Finland, Sverige, Danmark, Egypt, Ukraina, osv., og 2 ekvipasjer fra ÅRK.

Det er ikke bare her lokalt at været har bydd på utfordringer de siste dagene. På AEG ble det litt dramatikk ettersom det ene oppvarmingsteltet blåste ned. Dette førte til at oppvarmingen krevde sitt. Heldigvis er stevnearenaen veldig flott å ri i, så det veier litt opp for krevende forhold før selve konkurransen. Ellers er det mye byggeaktivitet på området i disse dager. Dette er ikke alltid enkelt når det er hester vi håndterer. Men alt i alt et kjempearrangement med mye sosialt, flotte sportslige prestasjoner, og til og med cowboyfest.

Våre ekvipasjer har ridd denne første helgen av arrangementet, og har hatt flere flotte runder. De har gjort en kjempeinnsats. Veldig kjekt at dere har tatt turen og representert klubben på en sånn flott måte.

Ekvipasjene som representerte ÅRK denne helgen var Kristin Østerhus med Cover Girl W og Ingelin Maria Eliassen med Lenardo 10.

Det ble hele 2 flotte plasseringer denne helgen, gratulerer!:

6.plass til Kristin med Cover Girl i 1.15m fredag.

4.plass til Kristin med Cover Girl i 1.15m lørdag.

CSIAm-B Two Phases (274.5.3) 1.10m - Bronze Tour

Kristin med CG hadde 4 feil i 1.fase og endte på 20.plass. Ingelin med Lenardo ble dessverre eliminert. Der var 40 startende i klassen.

CSIAm-B Table A (238.2.1) 1.15m - Bronze Tour

Kristin med CG hadde 0 feil og endte på 6.plass (plassering). Ingelin med Lenardo fikk 4 feil og endte på 21.plass. Der var 38 startende i klassen.

CSIAm-B Two Phases (274.5.3) 1.15m - Bronze Tour

Kristin med CG hadde 4 feil i 2.fase og endte på en flott 4.plass (plassering). Ingelin med Lenardo ble dessverre eliminert. Der var 37 startende i klassen.