D-stevne Rogaland Rideklubb med RM i sprang 07-09.september 2018

Postet av Ålgård rideklubb den 9. Sep 2018

I helgen var det klart for Rogalandsmesterskap med distrikts klasser i tillegg på fredagen, på Rogaland Rideklubb. Rogalandsmesterskapet er på lik linje med et kretsmesterskap men med en litt annen klasse inndeling. Her går det ikke i senior, junior, osv., men klassene er inndelt på høyder. Store og krevende baner var der, noe som hører et mesterskap til.

Kristin og Cover GirlKristin og Cover Girl

Fredagen begynte Ålgårdsrytterne veldig sterkt med flere plasseringer. Lørdagen startet ikke så bra værmessig med tanke på at der hadde vært striregn mesteparten av natten. Alt dette vannet la seg på toppen av banen. Men med en times utsettelse på starttidspunktet ble etterhvert banen grei nok og stevnet kunne starte. For ÅRK kom høydepunktet for helgen denne dagen ettersom Kristin Østerhus med Cover Girl gikk helt til topps og vant 1.20m klassen i selve mesterskapet. GRATULERER!!!

De som stilte til start for ÅRK denne helgen var Ingelin Eliassen med Lenardo 10, Gina Lima Høgstø med Felix IX, Linn-Beate Paulsen med Hidalgo Van't Dexterhof, Sara Eikeland med Baby R og Kristin Østerhus med Unicorn's Royal Diva og Cover Girl W.

Linn-Beate og Hidalgo

Det ble 5 flott plassering denne helgen, GRATULERER!:

3.plass til Linn-Beate med Hidalgo i 1.10m fredag.

8.plass til Kristin med Diva i 1.00m fredag.

2.plass til Ingelin med Lenardo i 1.10m fredag.

8.plass til Kristin med Diva i 1.10m fredag.

1.plass til Kristin med Cover Girl i 1.20m RM lørdag.

Ingelin og LenardoResultater

Klasse 01: Hest LC 1.00m (bedøm. 274.5.3): Linn-Beate med Hidalgo fikk 0 feil i begge faser og endte med det på en flott 3.plass (plassering). Kristin med Diva fikk også 0 feil i begge faser og endte med det på 8.plass (plassering). Sara med Baby fikk 4 feil i 1.fase og endte med det på 22.plass. Der var 32 startende i klassen.

Klasse 02: Hest LB 1.10m (bedøm. 274.5.3): Ingelin med Leo fikk 0 feil i begge faser og endte med det på en flott 2.plass (plassering). Kristin med Diva fikk 0 feil i begge faser og endte med det på 8.plass (plassering). Linn-Beate med Hidalgo fikk 6 feil i 2.fase og endte med det på en 11.plass. Sara med Baby ble dessverre eliminert. Der var 29 startende i klassen.

Klasse 01: Hest LB 1.10m (bedøm. 261.3.2b) RM: Linn-Beate med Hidalgo fikk til sammen 12 feil i de to grunnomgangene og endte med det på en 19.plass. Ingelin med Leo fikk 0 feil i første omgang og endte med å trekke seg fra andre omgang. Sara med Baby ble dessverre eliminert. Der var 32 startende i klassen.

Klasse 02: Hest LA 1.20m (bedøm. 261.3.2b) RM: Kristin med Cover Girl fikk 0 feil i begge grunnomganger og med 4 feil i omhoppningen ble det 1.plass GRATULERER! Der var 24 startende i klassen.