L/E-stevne og INM junior Jarlsberg og Melsom Rideklubb 15-18.november 2018

Postet av Ålgård rideklubb den 19. Nov 2018

Denne helgen arrangerte Jarlsberg og Melsom Rideklubb lands og elite stevne med innendørs norgesmesterskap for junior. ÅRK hadde en representant som hadde tatt turen til INM junior. 1.avdeling av mesterskapet gikk på lørdagen. Denne klassen gikk i feil og stil. Her var der en del ekvipasjer som klarte å holde nullen, men med varierende stilkarakterer. I finalen på søndagen derimot var kravene til rytterne på banen høye, og vanskelighetsgraden på hinder og rideveier var krevende. Det resulterte i mange feil på de fleste rytterne, både de erfarne og mindre erfarne. Flott for klubben å ha en representant på dette nivået. Godt jobbet!

ÅRK sin representant var Kristin Østerhus med Cover Girl W.

Klasse 06: Hest LA 1.20m (bedøm. 274.5.6): Kristin med CG fikk 0 feil i begge faser og endte med det på 31.plass. Der var 105 startende i klassen.

Klasse 12: Hest LA+5 1.25m (bedøm. 280) INM Jr. 1 avd: Kristin med CG fikk 6 feil og 64.25 i stilpoeng og endte med det på 45.plass. Der var 67 startende i klassen.

Klasse 16: Hest MB 1.30m (bedøm. 261.3.2b) INM Jr. FINALE: Kristin med CG ble dessverre eliminert. Der var 67 startende i klassen.