L-stevne Rogaland Rideklubb 14-16.juni 2019

Postet av Ålgård rideklubb den 16. Jun 2019

Live og Cilotta

Da var det klart for landsstevne med Derby på Rogaland Rideklubb. Dette er et landsstevne med noen distrikts klasser, mens på søndagen går det Derby klasser. Dette er klasser med flere hinder enn vanlig i klassene, og hvor halvparten av hindrene skal være natur hinder og spesielle hinder. Her hopper en over gjerdet ut av banen, har stuss hinder, hopper hinder på utsiden av banen, osv. Veldig kjekt for publikum å se på og også kjekt men utfordrende å ri. Også denne helgen hadde ÅRK med seg to nye ekvipasjer. Veldig spennende.

I mai i år kom det nye regler for å starte med unghester på stevne. Dette av forskjellige grunner som å ikke presse hestene for hardt, bedre organisering av oppvarming, osv. På dette stevnet ble det satt opp en egen avdeling B i de enkleste klassene, med bedømmingen 279 som er en clear round klasse.

De som stilte til start for ÅRK denne helgen var Anastasia Gjesdal med Hidalgo-Loma, Live Tofte med Cilotta M, Linn-Beate Paulsen med Maestro og Marita Norem med Vidtskue's Nelly.

Det ble 1 flott plassering denne helgen, GRATULERER!:

6.plass til Live med Cilotta i 1.05m lørdag.

Klasse D-1: Hest LC 1.00m (bedøm. 274.5.3): Anastasia med Hidalgo fikk 4 feil i 2.fase og endte med det på 18.plass. Der var 32 startende i klassen.

Klasse D-1 (unghest avd.B): Hest LC 1.00m (bedøm. 279 clear round): Marita med Nelly fikk 0 feil. Der var 4 startende i klassen.

Lørdag

Klasse D-5: Hest LC+5 1.05m (bedøm. 274.5.3): Live med Cilotta fikk 4.feil i 2.fase og endte med det på 6.plass (plassering). Anastasia med Hidalgo fikk 4 feil i 1.fase og endte med det på 14.plass. Der var 31 startende i klassen.

Klasse D-10: Hest LC 1.00m (bedøm. 238.2.1) Rogaland Lille Derby: Linn-Beate med Maestro ble dessverre eliminert. Der var 35 startende i klassen.

Link til stevne resultatene: