Rogalandsmesterskap sprang 2020

Postet av Ålgård rideklubb den 7. Sep 2020

Anja og Qilian Sandnes og Jæren Rideklubb arrangerte denne helgen Rogalandsmesterskap i sprang på Foss Eikeland. Rogalandsmesterskapet kan sidestilles med kretsmesterskap. Forskjellen er at et kretsmesterskap arrangeres etter alderstrinn senior, junior, etc., mens i Rogalandsmesterskapet settes det opp klasser etter høyder. Alle ekvipasjer fra 10 år og oppover kan stille til start, så lenge de er kvalifisert til å ri høyden. Dette året var det gledelig å se mange ÅRK ekvipasjer på startlistene. Ingen nådde denne gang helt til topps, men flere var med å kjempe i toppen. Veldig spennende ble det.

Kaja, Anja, Amalie og Ingelin

Der ble også arrangert vanlige klasser for de som ønsket flere utfordringer.

Kaja og Camillo

Følgende ekvipasjer fra ÅRK stilte til start på SJR. Marita Norem med Vidtskue's Nelly og Isabeau Van'T Gavershof, Sara Eikeland med Cantona I og Baby R, Kaja Hammer med Camillo Son, Anja Macura med Qilian V, Ingelin Maria Eliassen med Karentino Gold's, Amalie Johansen med Ginabresse, Mai Brit Skjervik med La Dita Z, Linn-Beate Paulsen med Hidalgo Van't Dexterhof, Iselin Bertine Hopland med Chekandina, og Live Tofte med Amigo IX.

Marita og Easy

Det ble 10 plasseringer denne gang, GRATULERER!!!

5.plass til Marita og Nelly i 0.95m fredag.

8.plass til Sara og Baby i 0.95m fredag.

4.plass til Mai Brit og Diva i 1.05m fredag.

7.plass til Marita og Easy i 1.05m fredag.

3.plass til Sara og Cantona i 1.15m fredag.

3.plass til Kaja og Camillo i 1.00m lørdag.

6.plass til Anja og Qilian i 1.00m lørdag.

4.plass til Live og Amigo i 1.10m lørdag.

4.plass til Anja og Qilian i 1.00m Rogalandsmesterskap søndag.

5.plass til Sara og Cantona i 1.10m Rogalandsmesterskap søndag.

Amalie og Gina

Resultater

Fredag

Klasse 01: Hest LD+15 0.95m (bedøm. 274.1.5.3): Marita med Nelly fikk 0 feil i begge faser og endte på 5.plass (plassering). Sara med Baby fikk 0 feil i begge faser og endte på 8.plass (plassering). Kaja med Camillo fikk også 0 feil i begge faser og endte på 11.plass. Anja med Qilian fikk 0 feil i begge faser og endte på 13.plass. Ingeling med Karentino fikk 4 feil i 2.fase og endte med det på 20.plass. Amalie med Gina fikk 4 feil i 1.fase og endte på 25.plass. Der var 31 startende i klassen.

Klasse 02: Hest LC+5 1.05m (bedøm. 274.1.5.3): Mai Brit med Diva fikk 0 feil i begge faser og endte på 4.plass (plassering). Marita med Easy fikk 0 feil i begge faser og endte på 7.plass (plassering). Marita med Nelly fikk 4 feil i 2.fase og endte på 9.plass. Ingeling med Karentino fikk 4 feil i 1.fase og endte på 14.plass. Anja med Qilian fikk 4 feil i 1.fase og endte på 15.plass. Linn-Beate med Hidalgo fikk 4 feil i 1.fase og endte på 17.plass. Amalie med Gina ble dessverre eliminert. Der var 28 startende i klassen.

Klasse 03: Hest LB 1.10m (bedøm. 274.1.5.3): Sara med Cantona fikk 0 feil i begge faser og endte med det på en flott 3.plass (plassering). Linn-Beate med Hidalgo fikk 4 feil i 1.fase og endte på 16.plass. Marita med Easy fikk 8 feil i 1.fase og endte på 18.plass. Der var 24 startende i klassen.

Sara og Cantona

Lørdag

Klasse 07: Hest LC 1.00m (bedøm. 274.1.5.3): Kaja med Camillo fikk 0 feil i begge faser og endte på en flott 3.plass (plassering). Anja med Qilian fikk 0 feil i begge faser og endte på 6.plass (plassering). Iselin med Chekandina fikk 4 feil i 2.fase og endte på 11.plass. Amalie med Gina fikk også 4 feil i 2.fase og endte på 12.plass. Sara med Baby ble eliminert i 2.fase og endte på 13.plass. Ingelin med Karentino fikk 13 feil og endte på 23.plass. Der var 27 startende i klassen.

Klasse 08: Hest LB 1.10m (bedøm. 274.1.5.3): Live med Amigo fikk 0 feil i begge faser og endte med det på 4.plass (plassering). Iselin med Chekandina ble dessverre eliminert. Der var 20 startende i klassen.

Live og Amigo

Søndag

Klasse 14: Hest LC 1.00m (bedøm. 261.3.3b) Rogalandsmesterkap: Anja med Qilian fikk 0 feil i begge grunnomganger i tillegg til i omhoppningen og endte på en flott 4.plass (plassering) GRATULERER! Marita med Easy fikk 4 feil sammenlagt over 2 omganger og endte på 10.plass. Kaja med Camillo fikk også sammenlagt 4 feil og endte på 11.plass. Ingelin med Karentino fikk 7 feil sammenlagt og endte på 16.plass. Iselin med Chekandina fikk 8 feil sammenlagt og endte med det på 18.plass. Amalie med Gina fikk 9 feil sammenlagt og endte på 19.plass. Der var 24 startende i klassen.

Klasse 15: Hest LB 1.10m (bedøm. 274.1.5.3): Sara med Cantona fikk 0 feil i begge 0 feil i begge grunnomganger og med 0 feil også i omhoppningen ble det en flott 5.plass (plassering) GRATULERER! Mai Brit med Diva fikk også 0 feil i begge grunnomganger og 4 feil i omhoppningen og endte på 7.plass. Live med Amigo ble eliminert i den ene grunnomgangen og 8 i den andre, og endte med det på 16.plass. Der var 19 startende i klassen.

Linni og Hidalgo
Ingelin og Karentino