​ÅRK klubbstevne lørdag 23. april 2016

Postet av Ålgård rideklubb den 25. Apr 2016

Det ble arrangert klubbstevne denne lørdag som vi trodde skulle bli en fin vårdag, men ble istedenfor kald nordavind med snøbyger. Heldigvis varmet solen litt inniblant.

Det var mange skoleryttere som deltok spesielt i gymkhana og bommer. Det begynner også å bli flere skoleryttere som prøver seg i 0.40m sprang, noen for første gang.

På tribunen var det fullt av foreldre og slekt/venner som fulgte ivrig med på konkurransene på ridebanen. Mange av de som sitter på tribunen er ikke klar over hvor stor prestasjon det er for skolerytterne når de rir helt alene på en «stor» ponni, mens alle andre sitter og ser på. Det er mange skoleryttere som har både «små og store sommerfugler» i magen før de skal inn å ri.

Den klassen som det knytter seg mest spenning til er laghoppingen, hvor en skole-rytter og en privat-rytter rir sammen og det er tiden som teller og selvfølgelig må ingen bommer rives ned. Det ble ingen unntak denne gang, det var full innsats, og det er viktig å ha lagt en god ride-plan på forhånd. I den siste privat-rytter klassen ble det også veldig jevnt hvor alle gikk videre til omhopping. Der var det også «bånn gass», og det ble til slutt delt 1.plass.

Stor takk til kafe-gjengen som hadde sørget for masse god mat å få kjøpe, banemannskaper og alle de andre som var med og bidro til at det ble et kjempekjekt klubbstevne. Velkommen igjen neste gang !!!!

Klasse 1 og 2 var gymkhana og bommer. Alle fikk sløyfer.

Klasse 3: 0.40m, bedøm 279CR, skoleryttere. Alle feilfrie fikk sløyfe.

Klasse: 5: Laghopping, bedøm 265, 0.50/0.80m, skole/privat ryttere

1.plass: Laget Speedy Gonzales som bestod av:

Liv Monika Skjervik på Tyra (skolerytter)

Oda Oddsen på Steps Pride (privat rytter)

Klasse 6: 0.90m, bedøm 238.2.2 privat ryttere

Delt 1.plass:

Lene Kristensen med Jarramas Hastek

Kristin Østerhus med Oxviev Denver

Under stevne overskriften, her på hjemmesiden, finnes alle resultatene.