D-stevne KM Sandnes og Jæren Rideklubb 2-4.september 2016

Postet av Ålgård rideklubb den 4. Sep 2016

Det ble arrangerte KM på SJR denne helgen og det var mange ryttere fra ÅRK som var med. Været var skiftende på fredag, sol og skyer på lørdag og sol på søndag.

ÅRK rytterne fikk mange flotte plasseringer denne helgen, der KM ponnilaget (Kristin og Oxview Denver, Oda med Steps Pride og Anastasia med Legolas Delight) fikk bronse på lørdag. Oda med Steps Pride tok gull og Anastasia med Legolas Delight tok sølv i KM ponni I individuelt på søndag. Kjempestor gratulasjon til alle.

11 ekvipasjer representerte ÅRK på dette stevne:

Kristin Østerhus med Oxview Denver og Lillan, Lene Kristensen med Jarramas Hästak, Anastasia Gjesdal med Legolas Delight, Oda Oddsen med Steps Pride, Kristine Fjogstad med Californija G og Conterfight, Marita Paulsen med Basso, Linn Beate Paulsen med My Lady Sunrise, Sikke Røstad med Uvantos Weering og Yvonne Sletthaug med Cover Girl W.

Plasseringer denne helgen:

2.plass til Oda Oddsen med Steps Pride i 0.90m ponni I fredag

3.plass til Kristine med Californija G i 1,0m hest på lørdag.

3.plass (bronse) til Ponni KM laget i 1.0m på lørdag.

5.plass til Sikke med Uvantos Weering i 1.05m hest på søndag.

1.plass til Oda med Steps Pride vant KM ponni I ind. klassen (gull) søndag.

2.plass til Anastasia med Legolas Delight, fikk sølv KM ponni I ind. klassen søndag.

5.plass til Kristine med Conterfight i KM hest 1.10m søndag.

Klasse 2: Hest 1.0 (bedøm. 274.5.3). Linn Beate med My Lady Sunrise fikk 5 i grunnomgangen og kom på en 11.plass.

Klasse 3: Hest 1.10m (bedøm. 274.5.3). Marita Paulsen med Basso fikk 4 feil i grunnomgangen og kom på en 14.plass. Linn Beate med My Lady Sunrise fikk 4 feil i grunnomgangen og kom på en 15.plass.

Klasse 7: Ponni I 0.90m (bedøm 238.2.1): Oda med Steps Pride fikk 0 feil og kom på en flott 2.plass.

Lørdag

Klasse 11: Hest 1,0m (bedøm238.2.1). Kristine med Californija G fikk 0 feil og fikk en fin 3.plass. Sikke med Uvantos Weering fikk 4 feil og kom på en 20.plass.

Klasse 13: Hest 1.20m, (bedøm 238.2.1): Kristine med Conterfight fikk 8 feil og kom på en 10.plass.

Klasse 18: KM lag hest (bedøm 261.3.2b). Laget bestod Kristin og Lillan, Lene med Jarramas Hästak, disse to gikk 1,10m. Marita med Basso og Yvonne med Cover Girl W, disse gikk 1.20m. Det gikk ikke ÅRK sin vei i denne klassen, vi fikk totalt 34 feilpoeng og endte på 9.plass.

Klasse 19: KM lag ponni (bedøm 261.3.2b). Laget bestod av Kristin og Oxview Denver, Oda med Steps Pride og Anastasia med Legolas Delight. De ridde alle 1.0m. De fikk en flott 3.plass og bronse i KM ponni.

Klasse 21: Hest 1.05m (bedøm. 274.5.3). Sikke Røstad med Uvantos Weering fikk 0 feil i begge omganger og fikk fin 5.plass (plassering).

Klasse 23: KM Ponni I individuelt (bedøm 261.3.2b). Oda med Steps Pride vant klassen (gull) og Anastasia Legolas Delight fikk andre plassen og sølv, etter en spennende omhopping mellom disse to. Kristin og Oxview Denver var med i omhopping om bronse, gikk feilfritt, men hadde litt dårligere tid og kom på en 4.plass.

Klasse 24: KM Hest 1.10m (bedøm 261.3.2b). Kristine med Conterfight var med i omhoppingen om bronse (alle med 4 feil), gikk feilfritt i omhoppingen, men hadde litt for dårlig tid og kom på en 5.plass (plassering). Linn Beate med My Lady Sunrise hadde 8 feil fra de to første omgangene og kom på en 9.plass. Lene med Jarramas Hästak hadde 8 feil fra de to første omgangene og kom på en 11.plass. Marita med Basso hadde 13 feil fra de to første omgangene og kom på en 15.plass.

Link til stevne resultatene: http://www.horsepro.no/index.php?r=show/event/even...