NM Sprang Drammen og Omegn Rideklubb 04-09.08.2020

Postet av Ålgård rideklubb den 14. Aug 2020

Sara og Cantona

I strålende vær, inviterte Drammen og Omegn Rideklubb til Norgesmesterskap i sprang. Her finner en store deler av Norges eliten i sprang samlet på et stevne. For her er alle klasser representert. Senior, young rider, junior, children, ponni og unghester. Der var også innlagt noen speedklasser som var åpne til alle. Men hovedfokus denne langhelgen var rettet mot Gjelsten arena og NM. Her var det krevende baner. Med store hinder, vanskelige rideveier, mye pynt å se på, og ikke minst også vanngraven. Vanngraven er et hinder som feller mange, så også her.

Sara og Cantona

ÅRK hadde en ekvipasje på plass, Sara Eikeland med Cantona i klassen children. Dette er en klasse for ryttere som er 13 og 14 år. Dette var første gang for både rytter og hest på dette nivået. De gjorde flott figur og hadde flere fine runder. Sara og Cantona endte til slutt på 9.plass sammenlagt. Flott levert begge to.

Klar for finale

Onsdag

Klasse 05: Hest LB 1.10m (bedøm. 279) Warm up:  Sara med Cantona fikk 0 feil. Der var 6 startende i klassen.

Torsdag

Klasse 17: Hest LB+5 1.15m (bedøm. 280 Feil og stil): Sara med Cantona fikk 12 feil og 71.75 i stilpoeng og endte med det på 10.plass. Der var 12 startende i klassen.

Klasse 30: Hest LA 1.20m (bedøm. 238.1.1): Sara med Cantona fikk 4 feil og endte med det på delt 4.plass. Der var 12 startende i klassen.

Klasse 45: Hest LA og LA+5 1.20/1.25m (bedøm. 261.3.3b) FINALE: Sara med Cantona fikk 8 feil i første grunnomgang og valgte å trekke seg fra andre omgang. Der var 11 startende i finalen.

Venter på vetsjekk

Premieseremoni NM Senior med Geir Gulliksen på topp

Takk til Helene Gjerde Aamdal for flotte sprangbiler.

Link til resultatene: