Dugnadshelg på russetreff i Kongeparken

Postet av Ålgård rideklubb den 6. Mai 2017

20 grader, strålende sol, og lett bris, er et perfekt utgangspunkt for en dugnadshelg. Iallefall når dugnaden er utendørs.

Hvert år i mange år, har rideklubben gått dugnad i Kongeparken under russetreffet. Dugnaden går i hovedsak ut på å hente søppel på toalettene og samtidig fylle på toalettpapir der det trengs. Fra kl.11.00 fredag formiddag til kl.12.00 søndag, har vi kontinuerlig folk på vakt. For ikke å glemme alle timer med forberedelser gjort på forhånd. En stor gjeng (33 vakter fordelt på 28 personer) av både oppstallatører med venner og familie, rideskoleelevers foreldre, instruktør, og andre, stiller frivillig opp. For det meste går vi sammen i grupper bestående av 5 til 6 personer på hver vakt.

Dette er en sosial dugnad hvor vi får mange trivelige tilbakemeldinger fra høflige russ som vet å sette pris på jobben vi gjør. Men ikke alltid like lett når det står lange køer med russ som bare "MÅ" komme inn...

Dugnaden er en god inntekt som gir kjærkomne penger i klubbkassen. Så tusen takk til alle som stiller opp og gjør en kjempeinnsats, og god vakt til de som skal gå i dag og i morgen!