E-stevne og Hallmesterskap Unghest Arendal og Grimstad Rideklubb 24-27.10.2019

Postet av Ålgård rideklubb den 29. Okt 2019

Arendal og Grimstad Rideklubb arrangerte i helgen elite stevne med hallmesterskap for unghest. En representant for ÅRK Marita Norem, tok turen til Arendal med 4-åringen sin Vidtskue's Nelly. De gjorde en imponerende jobb og endte sammenlagt på en flott 7.plass av totalt 22 deltakere. Lørdag fikk de også med seg en flott 4.plass som holdt til plassering i klassen. Gratulerer med super innsats!

For å forklare litt hvordan hallmesterskapet foregår for 4-åringer. Først må ekvipasjen kvalifisere seg til hallmesterskapet ved at hesten må ha gjennomført 2 feilfrie runder i 1,00 m / 4 runder i 1,00 m med 4 feil eller en kombinasjon av disse ved tidligere stevner.

Hallmesterskapet ble her arrangert med en oppvarmingsklasse, 1.avdeling og finale. Hallmester og vinner av unghestklassen ble den ekvipasjen med lavest antall feilpoeng sammenlagt samt høyest stilpoeng i finalen.

Link til resultater: https://online.equipe.com/en/competitions/34355