Regional utstilling 9.september 2018

Postet av Ålgård rideklubb den 12. Sep 2018

Kjempeflotte resultater denne helgen to 1.plasser og en 2.plass

Da var helgen kommet hvor vi skulle på Norsk Varmblods utstilling og bedømming på Torvastad Ridesenter (Nord Karmøy Rideklubb). Dette var første gang for mange av oss, så det ble litt att og fram hvorledes rutiner og tidsplaner fungerer på en slik utstilling.

De som var med:

• Ken Ove og Yvonne med Mia og hingsteføllet Action S (det var kun Action som skulle bedømmes)

• Ken Ove og Yvonne med 2 åringen, hoppen Winnie (Grandins in it to win it)

• Ingelin og Per Emil med hoppen Corinne

I tillegg var Anette og Sara-Elise med som hjelpere. Rune og Inger Hilde hadde også tatt turen denne helgen.

Lørdag ettermiddag var det utstillingstrening med blant annet longering og oppstillingen. Våre ryttere fikk mange gode råd.

Søndag starter med at alle skulle bedømmes og så tilslutt var det premiering. Under premieringen ble enkelt karakter lest opp og hva de var basert på og tilslutt helhetskarakter. Over 8 i helhetskarakter gir 1.plass, mellom 7-8 gir 2.plass.

De kjempeflotte resultatene ble som følger:

• Føllet Action fikk 1.premie med 8.5 i helhetskarakter, kvalifisert til å delta på Eliteskuet.

• 2 åringen hoppen Winnie fikk 1.premie med 8.5 i helhetskarakter, kvalifisert til å delta på Eliteskuet.

• Hoppen Corinne fikk 2.premie med 7,7 i helhetskarakter.

Kvalifisering videre

Føll som er førstegangsregistrert i Norsk Varmblod sitt A-register, og oppnår 8 eller bedre i helhetskarakter, kvalifiserer til Agria Føllchampionat som avholdes under Eliteskuet. Her er det hele 40 000 kr i premiepotten.

2 åringer som er førstegangsregistrert i Norsk Varmblod sitt A-register, og oppnår 8 eller bedre i helhetskarakter, kvalifiserer til Eliteskuet.

3 og 4 års unghester som er førstegangsregistrert i Norsk Varmblod, og oppnår totalindeks på minimum 7,5, kvalifiserer til Elitefinalen som avholdes under Eliteskuet. De beste unghestene på landsbasis, uavhengig av opprinnelig stamboktilhørighet, kvalifiserer også til Unghestfinalen som avholdes under hingstekåringen neste år.

Hopper som oppnår 1. premie (8 eller bedre) kvalifiserer til Eliteskuet.

Winnie og Yvonne

Action og Yvonne, Mia og Anette